05 Νοεμβρίου 2014

trend: yellow & grey in home decoration

Follow me on Facebook • Google+ • Bloglovin'


Une Oiseau Rebelle




Yellow and grey couldn't be more opposite and dissimilar as colour. Yellow for joy and brightness and grey for detachment and dullness. Yellow for the brightness of expression and grey for the distant neutrality. 



Yet, in the same composition they couldn't be more perfectly matched. Like the ideal couples, one has what other lacks.


yellow and grey



The decoration of a room with dominant gray hues and yellow highlights seems to have the correct neutral / light proportion in order to create a cosy, delightful, but still sophisticated atmosphere. For more pop style, you can use neon yellow hues insteal from more gentle and subtle.


yellow owl




As the yellow and grey combination is still an outfit trend for this fall/winter season, I thought it would be fun for the end, to make a comfy, despite the skirt, yellow-grey outfit ... That was all for today ... about yellow owls and "oiseaux rebelles"!!! Have a bright and delightful Wednesday!!!

6 σχόλια:

  1. Λατρεύω το γκρι! Και το κίτρινο του δίνει την σπιρτάρδα που χρειάζεται για να μην είναι μουντό!
    Τα ανθρακί μαχαιροπίρουνα όνειρο :)
    Την καλημέρα μου Ιωάννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφος και ισορροπημένος συνδυασμός!! Το γκρι μετριάζει τη φωτεινότητα του κίτρινου στη δόση που χρειάζεται!!! Μου αρέσει πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είχα το συνδυασμό αυτό πολλά χρόνια στο χώρο της κουζίνας μου.Τώρα τελευταία ,βέβαια, με το κίτρινο όλο και φλερτάρω περισσότερο.Η κίτρινη κουκουβάγια πάντως είναι όνειρο!.Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το γκρι μου αρέσει πολύ το χειμώνα και το κίτρινο την άνοιξη! Μαζί δε τα έχω συνδυάσει ποτέ και μου κάνει εντύπωση, δείχνει αρκετά νεανικός και μοντέρνος συνδυασμός. Έχεις επιλέξει όμορφα αξεσουάρ!! Καλό απόγευμα Ιωάννα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αγαπημενο το γκρι για το χειμωνα και οχι μονο. βεβαια το σπαω και με αλλα χρωματα, αλλα με κιτρινο αν και μου αρεσει δεν το εχω βαλει ποτε. θα δοκιμαστει σιγουρα!

    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο αγαπημένος μας συνδυασμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή